Nuffnang

Pages

Wednesday 5 February 2014

Port Dickson Negeri Sembilan

Assalamualaikum ...


Destinasi percutian sempena Tahun Baru Cina kita kali ini ke Port Dickson!
Okay, last pergi PD 2012 and I was 19. Belas belas lagi masa tu, sekarang pegi lagi dah puluhan, huhu. *jangan tanya berapa puluh, haha*
Sampai aku rasa, macam jodohnya dekat PD aje kan ibu, hehe. Sebabnya banyak kali pegi PD dan tak terkira pegi, memang PD dengan Segamat tu sebelah2 pun kan, hihi. 


Bila cuti,
Bila kita ahli keluarga semua kumpul sesame, itu saat yang paling indah sebenarnya. Sangat. Honestly, time tu aku yang paling mengade bila dengan adik2 aku, I don't know why, tapi memang. Maybe sebab tegas sangat kot. Kot lah. Entah, aku yang sulung memang gitu kot, sampai adik aku kata, janganlah tegas sangat, lelaki takot lah. K sorong beg roda 



Gerai makcik tepi jalan nie, memang tempat wajib yang kena singgah kalau pegi PD. You know what, setiap kali pegi PD mesti ingat gerai makcik tepi jalan depan kubur bersebelahan sebelah stesen minyak bersebelahan dekat dengan pondok menunggu bas dan berhadapan jalan raya yang sibok dan membelangkangkan gerai yang dibuka pada waktu malam. 




Tempat penginapan di Rumah Persekutuan Kerajaan Negeri Sembilan. Berhadapan hutan belantara, membelakangkan resort bunga raya. Sekarang resort bunga raya dalam construction lagi and makan masa juga kan mat bangla tu nak bina nya. 


Okay, now about adik2 aku. Bila semua cuti baru dapat kumpul sesame. Memang semua dekat selatan lagi, tapi masalahnya jadual tak sama. so, #CNY semua balik. So, holiday lah!

Biasalah, bila dah puluhan nie, rasa tanggungjawab as kakak sulung memang dah terasa aku yang pikul. Bukan senang. Dulu kecik boleh lagi manja2, sekarang dah puluhan nie kena tegas sikit. Banyak. Sangat. Sebenarnya. Ada kejadahnya deme minta, abang ipar. K lari topik actually. ahh lantak! Siap kata aku juai mahal. Aku pun buat touching. They dont know what exactly happended to me. Hurmm. 
DEEP.
Aku yang rasa, sekian.
Diaorang baru nak kenal dunia, aku lama sikit lah daripada diaorang. Kalau aku bagi apa yang aku rasa bila single mingle triangle kang, ada yang menangis kang. Entah. Soal jodoh ajal maut nie aku tak berani nak kata ap, just aku set dalam kepala otak kalau ada jodoh tak kemana. Even jelly tengok kawan2 kan, itu normal lah. Memang aku terasa juga. Deep juga. Hehe. Aku tau, Allah SWT sedang simpan yang terbaik untuk aku, insyaAllah :')








Kali nie macam tak berjalan sangat, sebab
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-







xoxo





p/s: sambil update blog sambil update report intern, agak2 mana yang menang. HEHE
Hanis Nizam, kita dah update dear :) thanks for waiting syg
Langkawi dalam draft <3 p="">
Semenjak menjak nie keja banyak, tu yang sempat draft aje
Hihi 




No comments:

Post a Comment

feel free to comment :)