Nuffnang

Pages

Friday 27 July 2012

Seorang :')

Assalamualaikum ...

Setelah sekian lama aku tak da idea yang baik, maka hari ini terpublish lah entry nie :D

Kali ini entry mengisahkan tentang tentang ayam dan anak anak nye yang degil. Ok straight, tak da kaitan.. 

Bila kau seorang, tak bermakna kau tak disayangi oleh sesiapa. Bila kau berpasangan tak bermakna kau tidak berpeluang untuk keseorangan. Kan? See ! It's happened around us actually :') cuma kita je yang tak perasaan benda nie berlaku kat kita sendiri. Tau macam mana perasaan tu? Tau tak? 

Keseorangan akan membuatkan kau akan mengenali diri sendiri yang sebenar. Ia nya memberi kekuatan dalam diri untuk tabah menghadapi segala halangan yang datang menimpa kamu :') sabar menghadapi nye even it's hurt to accept.. Mana tak nye, kalau sebelum nie kau ada orang jaga, kau tak peduli diri kau kan? Semua untuk pasangan kau kan? Tipulah kalau tak .________. 

Jangan pernah lupa yang Allah sentiasa dengan kita even kita seorang atau berpasangan. Bila kau seorang kau akan menghargai dengan apa yang berlaku terhadap diri kau. Jangan menyesal bila kau seorang. Jangan nangis tau ! Jangan !



One day, kita memerlukan masa untuk seorang. Tak sekarang, lain kali. But, one day kau akan rasa juga. Bila kau seorang, you feel like this is the best moment in your life :') sometimes lah. Sebab kau tak bergantung sangat pada orang lain. Bila seorang menjadikan kita lebih berdikari dalam kehidupan :') sebab kita seorang even ada kawan2 pon, but kita seorang kan. 

Bila tak pernah seorang, asyik berkepit je.. kau akan rasa macam ada yang tak kena je nanti. So, try lah seorang :') setiap orang berhak seorang :') Maka, bayangkan bila kau seorang nanti. Cepat ! bayangkan ! :')

Apa2 pun, kita kena kuat dan tabah bila kita seorang atau bila kita berpasangan. Bukan senang nak menghadapi benda nie seorang, tapi percaya lah semua ini akan mematangkan kehidupan kit seharian :') 
Mungkin kau akan banyak menangis bila setiap kejadian akan kau jalani dengan seorang diri :') tapi ingat Allah sentiasa ada untuk hamba nye......


p/s : it's difficult to accept when you not redha :')

5 comments:

  1. setuju dgn awk...
    setiap perkara yang kira lalui akan mematangkan kita :)

    ReplyDelete
  2. @ameerul ashraf : terima kasih :')

    ReplyDelete
  3. saya nak berpasangan dengan gadis diatas tu. :(

    ReplyDelete
  4. @blo panjang : ape nye nie? gadis diatas mne? o.0

    ReplyDelete
  5. @blog panjang : gadis yg bju polka dot tu? hahaha

    ReplyDelete

feel free to comment :)