Nuffnang

Pages

Tuesday 25 June 2013

Be the best

Assalamualaikum ....

Disebabkan saya nak yang lagi baik dari tu, jadi saya kena jadi lagi baik dari itu

Nampak simple tapi untuk melakukannya itu, mengambil masa dan InsyaAllah akan menemui dia yang sebenarnya satu hari nanti.. Penuh dengan maksud yang tersirat dan tersurat *eh, macam karangan pulak dah --'* disini, bukan lah untuk mengutuk, memperli, memilih tetapi sukahati saya lah ! Eh, okay ada sebab saya buat macam nie, okay. Awak kena faham ye..

Saya tidak mahu mempersoalkan apa yang awak telah lakukan terhdapa saya, tetapi saya masih tidak dapat menerima dan mengakui yang awak cuba datang dalam hidup saya. bukan saya untuk menolak takdir yang telah ditetapkan oleh saya, tetapi saya sebagai manusia yang selemah lemahnya, tetap tidak dapat ikhlas.  Entah setan mana lah yang sampuk nie *istigfar*

disebalik itu terdapatnya ketulusan hati
Orang ada bf handsome, awak nak juga, bila tengok lelaki handsome, dalam hati niat nak macam tu juga *boleh ke*tengok #TeduhanKasih mulalah berangan nak macam tu juga, well ! manusia kan... orang ada bf six pack awak nak juga, orang dapat bf tinggi awak na juga kan, bak kata pendek; apa yang orang ada, awak nak juga. Dah tu bahagian dia, tak kan kita nak halang kan, tengok je lah tapi dalam hati pun nak juga kan *tak tipu* Memang tak dinafikan naluri nafsu manusia, memang tak puas terhadap satu benda, semua nakkkkkkkkkkkk ! dengan kurniaan akal fikiran, fikir yang positif dan semuanya akn menjadi positif seperti yang difikirkan.

Menginginkan yang sempurna menjadi idaman setiap makhluk manusia, percayalah. Nobody's perfect. Kesempurnaan anda terletak pada kesempurnaan pasangan anda, ya kan? Renungkan .......... Pandanglah positive nya dia, maka negativenya akan tiada pada pandangan kasar. Percayalah, bahgia anda dunia akhirat. 

untuk menjadi yang terbaik dari itu, anda kena berusaha menjadi yang paling terbaik antara itu. Segala galanya mudah ....




p/s: surat kolej dah sampai rumah dan tibalah masa untuk mempersiapkan diri ke Melaka.. 



No comments:

Post a Comment

feel free to comment :)