Nuffnang

Saturday, 8 June 2013

Now

Assalamualaikum ...

JUNE. Please awesome with me ! It's semester break and I'm holiday actually.

#entry jiwang akan menjalar disini, maka hayati sepenuhnya dengan jiwa raga anda#

Saya sayang awak, saya suka awak, saya cinta awak
Itu keadaan normal bila seseoarang bernama manusia dan adakah ianya mempunyai maksud dan ianya  hanya difahami oleh empunya diri mengungkapkan dan membicarakan kepada seseorang. Itu hanya perkataan yang melambangkan kasih sayand dari seseorang untuk seseorang yang lain. 

Bila datangnya seseorang yang dapat mengubat segala duka lara hati sebelum nie, ianya seperti keajaiban dari Allah untuk hambanya. Tetapi hati asyik memikirkan yang hati akan dilukai seperti dulu, hati tidak sanggup untuk dlukai seperti dulu dan separuh raga untuk mengubat segala duka lara itu. 
Hati terlalu bersimpati terhadap pancaindera yang lain untuk menangung segala kedukaan selepas hati membuat keputusan yang hanya memikirkan dunia semata mata.

Simpati :|



Bukan untuk menolak seseorang yang hadir dalam hidup, tetapi kerana hati terlalu mengingati atas apa yang berlaku terhadap perasaan, maka segala anasir yang datang untuk menguji perasaan ditepis dan ditolak segala galanya. Perit memang perit tapi tak sangak seperit itu yang ditanggung oleh hati.

Perasaan sayang suka cinta akan wujud apabila mereka betul betul menyintai antara satu sama lain, dan bila ianya putus di tengah jalan itu amat lah kecewa. Tetapi ada sebab kan kenapa hubungan itu diteruskan, ada hikmah nya yang akan kita lihat satu hari nanti. Keikhlasan ketika mempunyai hubungan amat lah penting bagi menjaga perasaan kedua dua belah pihak. Bukan untuk berceramah tetapi itu hakikatnya yang kita semua kena lalui. 

Seseorang yang masih luka di hatinya, mana mungkin menerima seseorang dalam hidupnya melainkan hatinya sudah terubat. Luka pada hati yang dihadapinya mengakibatkan segala galanya berubah kerana teringatkan hati nya yang luka disebabkan perkara yang lampau. Dia datang untuk mengubati luka di hati, tetapi hanya sebagai kawan yang semenagnya kawan biasa yang tiada perasaan cinta antara satu sama lain. Bukan mudah menerima semuanya sekaligus setelah apa yang berlaku. 

Setiap yang berlaku ada hikmahnya, menangis air mata darah sekalipun kalau tak jadi tak jadilah perkara yang dihajati. Berdoa sekalipun, jika tidak keizinan yang Maha Esa, tak jadi juga. Susah untuk ditafsirkan dalam erti kata kata, ianya hanya difahami bagi sesetengah yang pernah mengalaminya. Maka, jangan paksa untuk dia memahamkan anda. Fikir sedalam dalamnya dengan matang ! 


p/s: Love after married is much more barakah #DenaBahrin

No comments:

Post a Comment

feel free to comment :)