Nuffnang

Pages

Friday 21 March 2014

Counting days

Assalamualaikum...

Intern diploma aku bakal melabuhkan tirainya, just around the corner. Aku pun bertungkus lumus lah buat report even actually aku update entry. Eleh macam tak biasa kan, dan aku rasa aku tengah buat assignment seorang diri tanpa geng kumpulan. Itu hakikat beb. Fact.

Intern menjadi sangat best bila kau enjoy nak buat apa yang kau 50 50 nak buat. Mula2 memang gitu, lama2 dah biasa lah. *positive* Aku pada mula rasa macam ehh macam tak da kaitan aje dengan course aku, haha memang tak da langsung pong. But its learning right? Kahkah, entah apa aku buat. 

so, intern sangat seronok >.< 

Intern menjadi seronok bila kau focus memang nak dapat 4plat *selalunya lah*. Sebab secara tak langsung kau merasai suasana alam pekerjaan dengan orang muda dengan orang tak sangat muda. Kannn. Selalu dengan classmates sebaya pemikiran sama taste sama perangai sama. So bila bekerja, kau akan rasa juga but a little bit. Mostly, pemikiran yang matang. So follow up aje lah. Its good right ^^

Then, intern seronok bila bos sekepala dengan kau. Perghh! Seyes! Memang lah ada gap antara bos dan staff, tapi kita pandailah behave kan. Ingat sendiri aje lah. Kadang malu juga bos bergurau mengalahkan member, so layan aje lah kan. Follow up aje beb. 

Intern tak susah bila kau tak menyusahkan, tapi ia akan menjadi disaster bila kau tak follow up the rules and regulation. Sometimes rules mengarut tapi jaga2 woi markah tu, kata nak 4plat. Nak tak nak kann. Simple kan. So agak bila kau nak update report nie, hihi

Bila intern, for sure kau jauh dengan classmates kan, for sure lah. Jangan lupa daratan pulak bila dah intern tempat best2, ingat aku tak tau lah tu dia intern dekat sane tu. Tanya aku cuma tak paham pasal report, bila dah paham biarkan aku cenggitu. Nampak tak sebenarnya kau sentiasa ingat aku tapi kau tu ego. Ego kau memang aku dah surrender awal2 lah, sape aje yang tahan sayang oi. Aku aje kot. Miahahaha :* 




Lepas intern, for sure lah presentation and I miss you Melaka, you and our memories. Lots.


google (frozen)



I love my intern. So, ask yourself to make it cheerful :*






p/s:tiada kaitan sama ada dengan yang hidup atau mati. Sekian.


No comments:

Post a Comment

feel free to comment :)