Nuffnang

Pages

Tuesday 17 July 2012

Keputusan =.=

Assalamualaikum ...


* entry nie dah lama tido dekat draft, belum publish and now I publish it *

Dalam kehidupan manusia memang perlukan keputusan yang tepat. Kalau salah buat keputusan, maka for the next next step susah sikit hasil nya. Maka ! Pilih dan buat keputusan dengan bijak dan rational. Bukan senang nak buat keputusan tau ! Lagi lagi kalau yang melibatkan hati dan perasaan, pasal pelajaran, pasal diri sendiri ^^

Kita yang pilih kehidupan kita macam tu, maka anda yang membuat keputusan sampai jadi macam nie hari nie. Nak buat keputusan tu perlukan sokongan daripada semua orang. Daripada parents, friends, atok, nenek, senior, junior, moyang. Tanya pendapat deme semua tu sebab deme mungkin ada pengalaman macam yang kita hadapi. Tak membantu banyak pun, kalau sikit tu jadi lah. At least, membantu :') 



Keputusan yang kita buat tu effect pada semua orang tau, maka untuk membuat keputusan tu perlukan keputusan yang bernas. Bukan main sedap mulut cakap keputusan akhir tu. Dan pleaseee fikir perasaan orang lain even sometimes we need to selfish :') sometimes jeee. And bila keputusan yang kamu buat orang lain terluka, Oh itu sangat pedih dia nak terima. Memang dia tau keputusan tu keputusan terbaik untuk dia dan kamu, tapi dia punya luka lambat nak sembuh even dia kata dia terima je apa keputusan kamu. Dia lemah nak hadapi semua nie, faham lah situasi dia. 

Dan bila keputusan tu accept. Go ahead ! tak accept? Think the other way :')

GOOD LUCK TO MAKE DECISION ^^



p/s : tak da kena mengena dengan sesiapa and admit it :')

1 comment:

  1. just wish u all the best n selamt berpuasa, Salam kenal dri KA n dh follow u 342

    ReplyDelete

feel free to comment :)