Nuffnang

Pages

Saturday 29 December 2012

It's life :)


Assalamualaikum ...


Yeahhh ! SPM candidates sekarang tunggu result keluar kan? Macam mana SPM? Okay? Hebat kannnn *dah habis exam baru tanya, hihi * Buat apa tu? Kerja? Amik lesen keta moto? Melanguk kat rumah? Whatever you do, itulah namanya kehidupan.

Masa tunggu result SPM macam macam yang dibuat kan? Melanguk kat rumah, ada yang kerja, ada yang tolong parents, ada yang pergi PLKN ! Yeah, saya suka saya suka..  Act, sape yang suka pergi PLKN kan? I know...
Bila nak tekan IC number tu, kemain susah kan time nak cek kat internet dapat ke tak national service.

Memang kena terima hakikat lah kalau nama dah kena untuk kamu berkhidmat untuk negara kan.. Bertuah tau nama kena tu sebab yang tak dapat tu teringin kan nak pergi berkhidmat untuk negara. Bila dah tau kena pergi berkhidmat untuk negara tu, sabar dan redha lah dengan apa yang telah ditakdirkan.. Ye, memang senang cakap tapi yang nak dibuat nya tu yang kena redha supaya semuanya berjalan lancar..

Macam orang selalu kata, ada lah hikmahnya nya tu.. Sentiasa lah fikir yang positif bila sesuatu perkara berlaku ke atas diri kita. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Dan mungkin kamu pergi PLKN tu, ada lah hikmahnya kan and you will know that :’)

Same goes to me, memang dapat national service tu kat Melaka tapi postpone sebab time dapat surat PLKN tu, dah nak masuk sambung study dapat kumpulan ke 3, time Nana kat rumah melanguk tak kena nama pulak untuk PLKN  nama kena ke idak, sekali tak pun.. Time tu excited gile, ye lah jakun maybe..Tengah bersemangat nak pergi, sekali dapat kumpulan ke 3, so postpone sampai habis diploma tapi time tu dah tua -.- *menakutkan betul*  Untung yang dapat pergi dapat pegang M16, ceh ! -.- Perrrghhh ! Jeles
Dan bila difikirkan, memang ada hikmahnya atas semua yang berlaku terhadap diri kita dan itu merupakan satu pengalaman yang berharga dan bukan semua orang dapat mengalami nya :’)

ini kisah lama :)

So, siapa yang dapat PLKN tu pergilah berkhidmat untuk negara dengan hati yang tenang dan redhakan lah dengan apa yang berlaku.. Enjoy di PLKN ! Kumpulan 1 start 3/1/2013 and congrates Hafiz, adik Nana dapat kat Tasik Chini and enjoy your PLKN ! Bila lagi hang nak berkhidmat untuk negara and it’s time to rock that PLKN ! And I daftar sem 4, struggle sem :')

I know it’s hard to do but please ikhlas kan diri kamu adik :’)


Wasalam #

No comments:

Post a Comment

feel free to comment :)