Nuffnang

Pages

Tuesday 25 December 2012

Kahwin? o.0

Assalamualaikum ....

Setelah sekian lama tidak menghupdate, jeng jeng jeng ! I'm back ~~~~~ *kesah pulak aku*

Dah akhir tahun nie, ramai pulak yang kahwin.. Alhamdullilah :)

: Ye lah kan umur macam nie dah boleh kahwin kan, ehh awal lagi aunty nak memikul tanggungjawab nie.. Dah lah awak tu cucu sulung, sempat ke tak atok nak jumpa husband awak  :’) InsyaAllah atok, one day J Doa je lah... 

Yes, bila dah bergelar bini/laki orang tu mula lah macam macam tanggungjawab yang kena pikul kan.. kalau dah bersedia fizikal dan mental, teruskan tapi kalau tak ready better siapkan diri untuk sebarang kemungkinan nanti.

Siapa yang tak nak kahwin kan? Lagi lagi kahwin awal umur 20an nie kan, memang muda dan macam macam rintangan yang kome akan hadapi sepanjang perkahwinan tu kan.. Tak salah pun kahwin awal, malah beruntung kalau dapat kahwin awal tu..

searching . . . . .


Aku teringat time aku bagi speech time English class, aku pilih tajuk kenapa kita kena kahwin awal and salah satu member aku tanya : kau kena yakinkan aku Ana kenapa kau nak aku kahwin awal. Ye lah umur dia dah 20 yang aku 19 lagi kan, hihi so aku kena influence dia supaya dia kena kahwin awal.. Berhasil tak aku influence hang? -.- She tells everything yang dia nak kahwin umur 30an and aku kata macam dah tua sangat lah and sebab nya dia nak ada company sendiri dulu baru dia fikir pasal nak kahwin tu.. Memang lah bagus klau nak ada company sendiri kan tapi kena fikir untuk masa depan juga * aku berceramah mengalahkan Prof pulak -.- *

And ada satu story lagi, yang senior aku tunang umur 20an and congrates ! Walaupun macam tak percaya tapi kena lah percaya yang hang tu nak jadi tunang orang. Lepas jadi tunang orang dah jadi bini orang pulak, kejap je kan. Dia pun tak pernah berangan nak kahwin awal, ye lah mana kita nak jangka benda nie akan berlaku kan. Dia selalu dapat dean list, tak apa kot kalau nak kawin awal :D Hehehe !

Perangai akan berubah bila kamu menjadi seorang yang kepunyaan orang dan single ! It’s different.. Bagi yang jodohnya belum sampai tu, pergilah mencari dan kalau dah give up serahkan saja pada Allah, walaupun tak baik give up tapi kalau banyak yang terluka baik tak payah cari kan. Akan ada yang terbaik menanti anda.



Sabarlah dengan pelbagai cabaran dalam hidup, Allah sentiasa menemani kamu :’)




Wasalam #

No comments:

Post a Comment

feel free to comment :)