Nuffnang

Pages

Monday 31 December 2012

Manis Pahit

Assalamualaikum ...

Hari nie last untuk 2012 dan kita kan melangakah ke tahun baru dengan azam yang baru dengan semangat yang baru dan jitu, InsyaAllah :') 

2012 mengajar aku supaya lebih berhati hati dalam tindak tanduk yang dilakukan, fikir sedalam dalamnya sebelum membuat keputusan yang akan mengakibatkan orang lain. 2012 mengajar aku yang jangan percaya akan sesuatu sebelum siasat perkara tu sebab tak nak pisang berbuah 2 kali and it's hurt. Bukan tak nak percaya tapi macam was was pulak bila dah terkena. Malah bukan senang untuk mempercayai atas apa yang berlaku, redha :)

Setiap yang belaku menyebabkan aku akan lebih berhati hati dan yang penting dapat mematangkan attitude aku, dah nak 20 tahun nie * tua dah * Macam macam kejadian berlaku dari yang manis sampai lah yang kelat untuk ditelan. 




Bersahabat ikhlas kerana Allah dan berkawan lah dengan tidak mengambil kesempatan terhadap kelemahan orang lain. Tolong menolong antara satu sama lain. Kadang kadang bukan tak ikhlas nak tolong tapi nanti mengungkit mengungkit jee. 



Tambah effort untuk dean list, nampak nya sudah nampak sikit tapi belum ada rezeki lagi. Cuba lagi.. Bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah tau. Semua itu mengajar kita untuk lebih berdikari dand mengenal dunia dengan lebih dalam... Pagi pergi kelas tengahari balik kelas and berulang ulang sampai tak da kelas dan smpai exam akan membuahkan hasil InsyaAallah.. Then nanti bila dah graduate senang. 




Bukan tak nak mengharap atau apa pun tapi aku dah penat dah mengaharap, but it's okay lah. teruskan dengan perangai kau dan aku nak tengok sejauh mana kah sanggup kau bertahan, aku soakan supaya kau berubah satu hari nanti. Btw, aku tak menyesal pun kenal kau sebab daripada aku kenal kau, telah lahir satu keinsafan dalam diri yang aku tidak sepatutnya, tapi aku sepatutnya belajar and focus belajar. Mungkin 2013 nie kita patut focus belajar kan. 

Goodbye 2012, Welcome 2013. 

Hope this year will make me more cheerful :)



p/s : 3hb daftar sem4 and good luck ! 



2 comments:

feel free to comment :)