Nuffnang

Pages

Sunday 1 September 2013

dan sebenarnya

Assalamualaikum ....

Sudah melalui bulan September dan hari nie bermula dengan 1haribulan. Dan pelbagai keadaan yang mengembirakan, menyedihkan, menterujakan, menangisi kan dan etc. Melalui semuanya, kita menjadi lebih matang walaupun hanya perkara yang sekecil zarah yang berlaku dalam hidup dan kadang kala memberi effect yang BESAR kepada diri sendir malah effect pada semua orang maybe!

Setiap bulan yang dilalui dihadapi dengan tabah even masalah yang datang tu menimpa macam kena hempap budak comei 5tahun. Apalagi yang boleh dibuat kan, nak marah ke, nak tengking ke, nak terasa ke nak ap ke, itu semua sekejap je, lepas tu dah hilang lah semua perasaan tu semua. Sebab kita mnusia yang bertamadun yang tidak berdendam kepada manusia yang lain even ad sikit dendam sikit kan. 

Kepada awak yang suka cari masalah dekat orang lain tu, sudah sudahlah wei. Kau menyusahkan semua orang dan maybe diri kau sendiri, kau yang menyebabkan semua orang susah! Cuba lah letakkan kau kat tempat diaorang yang alami tu, baru kau tau langit tu tinggi ke rendah! 

faham lah perasaan orang lain even aku tau kau nak selfish pun. 

dan kepada yang sanggup mengorbankan kegembiraan hanya untuk orang lain, korang memang baik! walaupun berkorban dan kadang kala menyusahkan diri sendiri kan, itu normal kan as human. masing masing punya bahagian lah ye. faham sendiri lah ye.







p/s : i need you :(


No comments:

Post a Comment

feel free to comment :)