Nuffnang

Pages

Thursday 5 July 2012

Kenapa ..

Assalamualaikum ...

M A S A L A H !
RELAX, COOL, CHILL, USAHA, USAHA, SOLAT, DOA :')

Kenapa masalah sentiasa bersama kita walaupun kita tak nak? Masalah kenapa sentiasa berada disisi kita? Setiap saat, setiap detik, setiap waktu, dan sentiasa. Kenapa mesti ada? Bukan semua orang kuat nak hadapi masalah nie seorang. dia perlukan seorang lagi untuk menjadi teman nangis dia. Kan? :'(


Setiap masalah yang datang tu mematangkan diri seseorang. Banyak masalah dia, banyak lah dia menangis mungkin, banyak lah pengalaman dia, banyak lah air mata dia jatuh untuk selesaikan masalah tu. Masalah tu banyak mematangkan diri dia. Dia matang dalam segala hal yang terjadi sebab dia dah alami semua tu. Bukan senang nak hadapi masalah tu lagi2 bila no support from family, friends and others. 

Kalau tak ada masalah dalam hidup, tak mencabar lah kehidupan tu. Sebab sentiasa happy dengan kehidupan. Sekali sekala masalah ada juga menyelit disebalik happy tu. Normal lah tu. MASALAH memang masalah. Nothing we can do except doa dan sabar. Lepas tu, cari penyelesaian nya dan solve it rational.

Sabar ! InsyaAllah, kita dapat jalan penyelesaian yang rational. Ada sebab kenapa masalah tu datang dan pergi macam tu. Masalah memang tak lari dari kita sebagai manusia :') 
Terima kasih lah pada masalah sebab masalah selalu datang dan bersyukur sebab Allah SWT bagi masalah tu kat kita. 

p/s : new sem ! please be nice with me ! 


No comments:

Post a Comment

feel free to comment :)